Bir çok kişinin kendine özgü browni kurabiye tarifi vardır. Ama bir de bu şekilde denemenizi tavsiye ediyorum. Yemelere doyulmaz, misafirlerinizin memnuniyeti ile musmutlu olduğu bir tarif. Ölçülerle oynamazsanız, sizi üzmeyecek güzel bir tarife sahip olursunuz. Yumuşacık browni kurabiye tarifine bir an evvel geçeyim ki, belki şu saatte yapacaklar olabilir :)
Browni Kurabiye MALZEMELERİ:
125 gr. tereyağı1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağından 1 parmak eksik pudra şekeri
3 yemek kaşığı kakao (normal dolulukta olacak kaşıklar)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Yaklaşık 2 buçuk su bardağı un
Şerbeti İçin:
2 buçuk çay bardağı su
2 çay bardağı şeker
Bir kaç damla limon suyu
Browni Kurabiye YAPILIŞI:
İlk önce şerbetini ocağa koyun.Yaklaşık 7-8 dakika kaynatın.
Kapatmaya yakın limon suyunu koyun.
Şerbeti soğumaya bırakın
Hamur için un hariç tüm malzemeyi yoğurma kabına alın.
Unu kontrollü ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin.
Un miktarı tahminen 2 buçuk su bardağı ama unun markasına göre değişiklik gösterebilir.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzda yuvarlayın, tepsiye dizin.
Önceden ısıttığınız 200 derece fırında yaklaşık 15-20 dakika pişirin.
Kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbete batırın ve her tarafına şerbet bulanınca hemen çıkarın yani bir kaç saniyeden fazla şerbette tutmayın yoksa çabuk dağılabilir.
Bir süre dinlendirdikten sonra üzerini dilediğiniz gibi süsleyerek servis edin.
Afiyet olsun ♥

0 yorum:
Yorum Gönder